Etiketter

, , , , , , , ,

Igår var jag på en 30-års fest med Moulin rouge tema. I flera veckor innan har jag haft lite huvudbry över vad jag skulle sätta på mig. Man går ju inte så gärna på fest i strumpeband och korsett men på något sätt vill man ju följa temat. Dagarna innan insåg jag att det inte var kläderna jag skulle lägga fokus på. Klänningar har jag så det fick bli en svart med lite spets på. Det jag valde att lägga min energi på och som fick mig att platsa in i rätt tema var sminkningen och håret. Tänk vad det finns fina bilder att hitta från filmen Moulin rouge och vilka underbara sminkningar de gjorde. Det var så kul att få lägga extra mycket eyeliner och de knallröda läpparna.image

Ska du på fest med tema lägg tid på sminkningen för det gör hela utklädnaden och det är så otroligt roligt. Det spelar ingen roll om det är 20-tal, 80-tal, rymden eller filmstjärnor. Det finns alltid en sminkningen som hör till tiden eller personen och det gör kläderna mindre viktiga men då platsar direkt in i tid och rum.

Marias signatur