Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

De har gjort det åt oss! Skapat färgpaletter som är färdiga att använda. bareMinerals Ready skuggor finns som duo med 2 skuggor eller Quads med 4 skuggor. Alla färger passar med varandra så enklare kan det inte bli. Min morgon handlar mycket om stress men jag prioriterar fortfarande min make-up.  Här guidar jag er igenom min enkla men fulla ögon-make som tog mindre än 5 min av morgonens tid.

Ett tomt öga med lite concealer under och på locket.

Jag använder mig av bareMinerals Ready Dou 2.0 som heter The Scenic Route. Den består av 2 skuggor varav den ena Breathtaking är en ljus skimmrande skugga och den andra är en vacker grön skugga vid namn Spectacular.

Steg1: Här har jag lagt den ljusa Breathtaking ifrån ögonfrans och upp till ögonbryn samt lite under i ögonvrån.

Steg2: Nu har jag tagit den gröna Spectacular och lagt över hela ögonlocket och upp vid globlinjen. Det är lätt om man har en lite lite bredare pensel med spets. Lägg spetsen i globlinjen och följ ögats form. Sudda lite vid kanterna med en tops eller ett finger så det inte blir några starka kanter. Jag gör det lite mörkare längst ut på ögonlocket och tar lite mindre färg närmare ögonvrån för att få en fin effekt. Glöm inte att lägga lite av den gröna färgen även under ögat i underfranskanten.

Steg3: En kajalpenna ifrån bareMInerals vid namn 9 PM. Den har en chokladbrun ton och den har jag lagt längst med hela franskanten samt lite längst ut på ögat i undre franskanten.

Steg4: En massa mascara.

KLART!!